Tuesday, December 28, 2010

Titisan Embun 21

          "Kak Zue, rindu..rindu..rinduu!" Una dak peluk Kak Zue kesayangannya itu. Wan hanya perhati dari jauh. sejuk sedikit hati yang panas cemburu dari tadi. Gadis berjubah kuning air itu kelihatan anggun dengan tudung bidang 60 yang tersarung di kepala. Cantik! desis hatinya. Tapi kenapa mata ni tetap nak mengejar yang berbaju kurung ungu dan bertudung labuh yang masih bersila di dalam rumah itu? hesh mata ni, cucuk dengan garpu kang baru tau.
           "Angah dekat situ, tu yang pakai baju melayu yang warna putih susu itu. yang bersandar kat tiang seri rumah tu, Kak Zue nampak tak ni?" Una lambai-lambai tangannya. Amina Zulaikha ketawa kecil. "Akak nampak lahh," dia membalas sambil tersenyum. Wajah Najwan Irfan yang baru disayangi itu dipandang sesaat dua. dia senyum lagi.
            "Hensem tak angah orang?" Husna cuit pinggang Kak Zue sambil tersenyum mengusik.
            "Entah,.. no komen :)" balas Amina Zulaikha tersenyum malu.
            "Eleh, hensemlah tu, alah Kak Zue ni nak puji pun malu. bakal tunangkan?" Usik husna lagi.
            "Kak Ana!" panggil Husna yang buat Hannah yang sedang bersembang bergelak ketawa dengan Along terkejut. dua-dua serentak menoleh. "Apa?" tanya Hannah dengan kening terangkat.
            "Bakal kakak ipar nombor dua.." Balas Husna dengan ketawanya lagi. Wan yang memerhati dari jauh hanya mampu tersenyum. seronok betul adinda-adindanya nak dapat kakak baru.
            "Kejap, kak Ana datang!" Hannah menyambut.
             Senyum di wajah Amina Zulaikha mati bila terpandang wajah lelaki yang ada di situ. lelaki itu juga turut diam memandang wajahnya. gelak ketawa yang sudah lama tak menghiasi pancainderanya juga dah hilang ke mana bila lelaki itu menangkap raut wajahnya di situ.

korang :)
ape kena mengena Amina Zulaikha dengan Along yek?
err, saya sendiri pun macam pening aje nak adun cerita ni.
*macam buat kek pulak main adun-adun kan?* hehe :P
kepada yang sudi membaca : terus membaca tau :)


kenapa cerita nih macam lambat lagi jek nak habis,
cuti dah makin pendek nih.
saya kena balik rembau dah ni :))
huh :(

No comments:

Post a Comment